BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at gøre en forskel for borgere med funktionsnedsættelse? Har du relevant uddannelse eller erfaring med sagsbehandling fra et tidligere job? Er du engageret i god borgerservice, og kan du se dig selv i rollen som myndighedsudøver? Så er du måske den, vi søger.
Vi skal bruge fire nye sagsbehandler-kollegaer fordelt som en fastansat, to barselsvikarer og én i en midlertidig stilling.
Om stillingen
Du bliver en del af Afdelingen for handicapkompenserende ydelser til børn (HKY). Afdelingen består af ca. 20 sagsbehandlere og herudover 2 socialfaglige koordinatorer samt løbende socialrådgiverpraktikanter.
I HKY behandler vi ansøgninger og foretager opfølgninger efter servicelovens § 41, § 42 og § 43, som omhandler merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste. Vi behandler ligeledes klager og hjemvisninger fra Ankestyrelsen.
Du bliver en del af en engageret afdeling, hvis kerneopgave er at samarbejde med familierne samt vejlede om hvilke muligheder, der er for støtte. Vi lægger vægt på et tæt samarbejde med familierne såvel som med relevante samarbejdspartnere. Arbejdet indebærer primært skriftlig sagsbehandling og telefonisk kontakt med familierne. Der vil dog også være enkelte personlige møder.
Hver sagsbehandler har ansvar for egen sagsstamme, men vi arbejder også sammen i mindre grupper for at støtte hinanden. Derudover holder vi ugentlige faglige møder.
Vores målgruppe er børn og unge mellem 0-18 år med en længerevarende fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse.
Hvem søger vi?
Vi søger kollegaer med flair for effektiv sagsbehandling og lysten til at have borgeren i fokus.
Du kan være uddannet socialrådgiver/socialformidler, kommunom eller lignende. Det kan også være, at du er kontoruddannet og har relevant erfaring med sagsbehandling fra et tidligere job.
Vi forventer, at du
- Kender til eller evner at sætte dig ind i relevant lovgivning.
- Har lysten til at have borgeren i fokus.
- Kommunikerer klart og tydeligt både skriftligt og mundtligt.
- Trives med sagsbehandling.
- Kan formidle juridiske afgørelser i et forståeligt sprog på baggrund af et veloplyst grundlag.
- Kan lide at samarbejde og har lyst til at dele viden med dine kolleger i hverdagen.
- Arbejder selvstændigt, ansvarsbevidst og helhedsorienteret.
- Bevarer overblikket i en travl hverdag.
- Grundig oplæring og løbende fokus på udvikling af kompetencer.
- Engagerede kollegaer og et godt arbejdsmiljø.
- Mulighed for at gøre en forskel for familier, der har brug for støtte.
- Indflydelse på tilrettelæggelsen af det daglige arbejde.
- Et spændende, afvekslende og udfordrende job.
- Mulighed for hjemmearbejde.
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst for socialrådgivere, socialformidlere, administrativt personale/HK og efter principper om lokal løndannelse.
Arbejdstiden er 37 timer ugentlig med flekstidsordning.
Stillingerne ønskes besat senest den 1. oktober 2023.
Borgercenter Handicap er en røgfri arbejdsplads.
Adresse
Borgercenter Handicap er beliggende på Borups Allé 43 i København N.
Yderligere oplysninger
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Sandra Palmqvist på 2154 9399.
Søg via linket senest onsdag den 23. august 2023
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 28. og 30. august 2023.
Om Borgercenter Handicap
Vores målgruppe er københavnere med betydeligt varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 333 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialstrategien, en by med plads til alle, under overskrifterne et værdigt liv, et selvstændigt liv, en helstøbt og langsigtet løsning samt en sund og faglig stærk organisation. Du kan læse om Socialforvaltningen og om Borgercenter Handicaps vision og målsætninger på Københavns Kommunes hjemmeside www.kk.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193777&DepartmentId=19582&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886304