Københavns Rådhus søger en relationsstærk problemknuser til økonomistyring og let databehandling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Økonomiforvaltningen på Københavns Rådhus søger vi lige nu en medarbejder til controlling og opfølgning på Rådhusets økonomi. Du kan eksempelvis være kontoruddannet eller cand.merc. med en interesse for økonomistyring. Du skal være god til at samarbejde og til at hjælpe kollegaer i andre kontorer med at få tallene til at stemme.

Hvem er vi?

Kontor for Koncernøkonomi og Indkøb er placeret i Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen, hvor vi varetager en bred portefølje af opgaver på økonomiområdet og betjener topdirektion og politikere med mange samarbejdsflader ud i alle kommunens forvaltninger og fagområder.

I kontoret arbejder vi med Økonomiforvaltningens samlede økonomi, Rådhusets økonomi, Københavns Kommunes indkøbspolitik og er forvaltningens bindeled til kultur- og fritidsområdet. Du vil indgå i tæt samarbejde med 14 kollegaer, der har en uformel og humørfyldt omgangstone. Vi lægger stor vægt på godt kollegaskab og at hjælpe hinanden. Derudover har vi en række frivillige, sociale arrangementer såsom vinterbadning og vores egen vinklub.

Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder – både gennem et bredt kompetenceudviklingsprogram i kommunen og gennem sparring med de øvrige dygtige medarbejdere i Center for Økonomi. I centret har vi bl.a. et ungenetværk, mulighed for hjemmearbejde, fredagsbarer, gul-påske-dag og meget andet. Vi kan lide at gå på arbejde, og vi vægter fleksibilitet meget højt, så familieliv og arbejde kan hænge sammen, samtidig med at vi leverer på et højt fagligt niveau.

Om stillingen
Du vil få en rolle i at styre rådhusenhedernes økonomi, hvor du fra centralt hold skal kunne dykke ned i de konkrete tal og regler samt kunne se sammenhænge på tværs. Du vil få en bred samarbejdsflade i organisationen og indsigt i forskellige økonomistyringsværktøjer og -systemer. Vi søger en, der har en skarp analytisk sans og grundlæggende talforståelse, men som også er dygtig til at kommunikere og samarbejde med kollegaer på distancen.

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Controlling af vores kontorers økonomi, herunder hjælpe kontorchefer og medarbejdere
  • Følge op og trække data i vores økonomisystemer og lønstyringssystemer
  • Trække diverse data og lave analyser
  • Udarbejde notater til chef og direktion på økonomi og HR-området
  • Håndtere fakturaer
  • Tilrettelæggelse af interne kontroller og risikostyring
Dine konkrete opgaver vil afhænge af dit erfaringsniveau og dine kompetencer. Den konkrete opgaveløsning sker i samarbejde med tætte kollegaer, hvor I samarbejder og fordeler opgaverne imellem jer.

Om dig
Vi mener ikke, din uddannelsesmæssige baggrund er det vigtigste, men det er afgørende, at du har interesse for at arbejde med controlling i et SAP-baseret økonomisystem samt i Excel. Du kan eksempelvis være kontoruddannet og have erfaring med data og opfølgning eller uddannet cand.merc. eller lignende.

Du behøver ikke at være ekspert på alle områder på forhånd, idet du vil få mulighed for at lære opgaverne i tæt samarbejde med dine kollegaer.

Vi lægger vægt på, at du:

  • er processtærk og kan arbejde både selvstændigt og i samarbejde med kollegaer
  • har en god forståelse for organisatoriske kontekster og processer
  • er hjælpsom, udadvendt og kan videreformidle kompleks information til den konkrete modtager
  • er en holdspiller, der har let ved at skabe relationer og samarbejde på tværs af organisationen
  • er imødekommende og lydhør, men også tør trække en streg i sandet
  • har en skarp analytisk sans
  • kan begå dig i Excel og kan lide at arbejde med databehandling
Vilkår
Stillingen er en fastansættelse og vil blive besat efter gældende overenskomst.

Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus. Ansættelse er med start snarest muligt og senest den 1. november 2023.

Hvis du vil vide mere
For mere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Katrine Skovdal Larsen på 5197 1784 eller teamleder Katja Winsløw på 2144 7461.

Kontor for Koncernøkonomi og Indkøb er en del af Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen. Du kan læse mere om Økonomiforvaltningen her: Økonomiforvaltningen | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk).

Søg via linket senest fredag den 25. august 2023
Du bedes uploade din ansøgning, CV og karakterudskrifter samt eventuelle referencer.
Samtaler forventes at blive afholdt i uge 35.

Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193946&DepartmentId=19651&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889521

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet