BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at udvikle de bedste rammer for original og excellent forskning i Danmark. Brænder du for at stå i spidsen for fondens interne sekretariat med fokus kommunikation, internationalt samarbejde og klassiske sekretariatsopgaver som forberedelse af mødedagsordener og behandling af klagesager. Har du erfaring med ledelse og er en god holdspiller? Så er du måske vores nye leder og kollega i Sekretariatet for Danmarks Frie Forskningsfond, der er en del af Uddannelses- og Forskningsstyrelsen.
Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.
Om Sekretariatet for Danmarks Frie Forskningsfond – din nye arbejdsplads
Sekretariatet betjener Danmarks Frie Forskningsfond (DFF). DFF har til opgave at understøtte banebrydende forskning på højeste niveau baseret på forskernes egne idéer gennem tildelingen af bevillinger. Derfor er DFF en central aktør i udviklingen af den viden, som vi skal bygge fremtidens samfund på. DFF yder også forskningsfaglig rådgivning til bl.a. uddannelses- og forskningsministeren, Folketinget og regeringen.
DFF består af en bestyrelse, der sætter den strategiske retning for fonden og fem faglige forskningsråd, der årligt behandler ca. 3.500-4.000 ansøgninger. Fondens bestyrelse og råd består af i alt 84 medlemmer, der alle er anerkendte forskere og tætte samarbejdspartnere for DFF-sekretariatet.
Du kan læse mere om fonden og sekretariatet på www.dff.dk
Sekretariatet understøtter fondens arbejde administrativt, strategisk og politisk. Vi er 36 engagerede medarbejdere, som har et tæt samarbejde på tværs af vore tre funktionsopdelte områder med hver sin leder. Ét af disse områder er Forvaltning, Rådgivning, Internationalt samarbejde og Kommunikation (FRISK), som du får det ledelsesmæssige ansvar for.
Om stillingen
Som vores nye områdeleder vil du have reference til kontorchefen for DFF-Sekretariatet og indgå i ledergruppen, der aktuelt består af kontorchef og tre områdeledere. Dine opgaver vil bl.a. omfatte:
- Faglig ledelse og drift af funktionerne i ”Forvaltning, Rådgivning, Internationalt samarbejde og Kommunikation”
- Personaleledelse og -udvikling af 9 medarbejdere med forskellige akademiske og kontoradministrative baggrunde
- Tværgående ledelses- og udviklingsopgaver i DFF-Sekretariatet
- Sikring og udvikling af gode processer for planlægning og koordinering af fondens mødeaktiviteter, herunder dagsordensforberedelse og mødeopfølgning
- Sikring af høj kvalitet i sekretariatets sagsbehandling, herunder kvalitetssikring af ex. rådgivnings-sager, klagesager og sager om aktindsigt
- Koordinering og udvikling af fondens interessentaktiviteter, kommunikationsopgaver og -platforme
- Understøtning af fondens internationale policyaktiviteter
- Vedligeholdelse og udvikling af fondens politikker
- Vedligeholdelse og udvikling af fondens governancestruktur og –opgaver
- Koordinering af sekretariatets interne møde- og udviklingsaktiviteter
Der er tale om en bred opgaveportefølje. Det forventes ikke, at du er ekspert på dem alle, men du skal kunne indgå i en faglig og processuel sparring med dine medarbejdere inden for det samlede opgavefelt. Vi er desuden åbne overfor at drøfte en eventuel tilpasning af porteføljen.
Det er vigtigt, at du inden for dine faglige ansvarsområder leverer kompetent rådgivning til fondens bestyrelse, faglige råd og kontorets ledelse.
Du har en væsentlig opgave som sparringspartner for kontorchefen. Du vil også have en nøgleposition i forhold til at facilitere det interne samarbejde i sekretariatet.
Er du vores nye områdeleder?
Du har en akademisk uddannelse, der evt. er suppleret med en lederuddannelse. Du har erfaring som personaleleder eller som minimum med faglig ledelse af sekretariatsfunktioner i en offentlig organisation, ex. departement, styrelse, kommune, region eller universitet.
Vi forestiller os, at du:
- Har en delegerende ledelsesstil, der motiverer og skaber følge- og fællesskab
- Er lyttende, inddragende og ordentlig i dine relationer og anerkender vigtigheden af et godt arbejdsmiljø
- Har udsyn og giver plads, både til relativt selvkørende medarbejdere og afprøvning af nye idéer
- Kan skabe overblik, planlægge og sikre fremdrift, så arbejdsprocesser og opgaver når i mål
- Er handlekraftig, løsningsorienteret og robust
- Har erfaring med sagsbehandling og betjening af politikere, ledelse/direktioner og/eller bestyrelser
- Har politisk og strategisk forståelse samt interesse for forskning og forskningspolitik
- Er fortrolig med den lovgivning, der gør sig gældende inden for den offentlige forvaltning
- Har faglige spidskompetencer inden for nogle af de felter, der indgår i områdets opgaveportefølje
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.
Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes som områdeleder i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern og indplaceres som chefkonsulent med personaleansvar efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. Tiltrædelse ønskes pr. 1. november 2023 eller snarest herefter.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef, Jesper Risom på telefonnummer 23 63 94 10 eller på e-mail jspr@ufm.dk.
Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest onsdag 30. august 2023 kl. 12.00.
Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 36 og anden samtalerunde i uge 38. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Lige adgang.
Om Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
I Uddannelses- og Forskningsstyrelsen løfter vi en bred portefølje af faglige og administrative opgaver og projekter, der understøtter videreudvikling af dansk forskning, videnbaseret innovation og en løbende kvalitetsudvikling på de videregående uddannelser i et godt internationalt samspil på både forsknings- og uddannelsesområdet. Det sker i tæt dialog med de videregående uddannelsesinstitutioner og øvrige aktører med afsæt i dyb faglighed på de relevante områder. Styrelsen har også ansvaret for den ordinære uddannelsesstøtte (SU) og en række andre særlige støtteordninger for uddannelsessøgende samt ansvaret for drift og udvikling af SU-systemer, studieadministrative it-systemer mv.
#Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Uddannelses- og Forskningsministeriet, Haraldsgade 53, 2100 København Ø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171406&DepartmentId=9074&MediaId=2687&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889503